OGÓLNE WARUNKI HANDLOWE UMÓW SPRZEDAŻY
(obowiązujące od 15 września 2023 r.)
MUSIC STALL s.r.o. z siedzibą: U strouhy 276, 196 00 Praga 9
NIP: 27400247, VAT UE: CZ27400247
zarejestrowana w Rejestrze Handlowym prowadzonym przez Sąd Miejski w Pradze, dział C, wkładka 110074
Dane kontaktowe:
adres siedziby: U strouhy 276, 196 00 Praga 9, Republika Czeska
adres do doręczeń: Music Stall s.r.o., Film-Game.cz, Beranových 125, Praga 9 Letňany, Republika Czeska
adres e-mail: info@filmgame.cz
telefon: +420 723 797 676
1.1 Niniejsze ogólne warunki handlowe umów sprzedaży (dalej „warunki handlowe”) regulują prawa i obowiązki pomiędzy sprzedawcą a kupującym w przypadku zakupu towarów od sprzedawcy za pośrednictwem środków komunikacji na odległość, tj. za pośrednictwem sklepu internetowego: www.film-game.cz, telefonicznie lub za pomocą komunikacji e-mailowej.
1.2 Sprzedawcą i operatorem sklepu internetowego jest spółka MUSIC STALL s.r.o., z siedzibą U strouhy 276, 196 00 Praga 9, NIP: 27400247, VAT UE: CZ27400247 (dalej „sprzedawca” lub „MUSIC STALL”), zarejestrowana w Rejestrze Handlowym prowadzonym przez Sąd Miejski w Pradze, dział C, wkładka 110074.
Adres punktu sprzedaży sprzedawcy: Music Stall s.r.o., Film-Game.cz, Beranových 125, 199 00 Praga 9 Letňany.
1.3 Kupującym może być konsument lub przedsiębiorca.
a) Konsumentem zgodnie z § 419 ustawy nr 89/2012 Dz.U., Kodeks cywilny (dalej „kodeks cywilny”) jest każda osoba fizyczna, która poza zakresem swojej działalności gospodarczej lub poza zakresem samodzielnego wykonywania zawodu zawiera umowę ze spółką MUSIC STALL lub w inny sposób z nią współdziała.
b) Przedsiębiorcą zgodnie z § 420 kodeksu cywilnego jest osoba, która samodzielnie, na własny rachunek i odpowiedzialność wykonuje działalność zarobkową w sposób zorganizowany w celu osiągnięcia zysku. Za przedsiębiorcę w rozumieniu ochrony konsumenta uważa się także osobę, która zawiera umowy związane z własną działalnością handlową, produkcyjną lub podobną, lub w ramach samodzielnego wykonywania zawodu, ewentualnie osobę działającą w imieniu lub na rzecz przedsiębiorcy.
Kupujący, który przy składaniu zamówienia lub rejestracji – założeniu konta klienta w sklepie internetowym sprzedawcy – poda swój numer identyfikacyjny (NIP), będzie uznany na potrzeby niniejszych warunków handlowych i relacji ze sprzedawcą za przedsiębiorcę.
2.1 Kupujący wybiera towar z katalogu internetowego na stronie www.film-game.cz. Kupujący może wybrać dowolny towar, przy którym znajduje się przycisk „Koupit” („Kup”). Zdjęcia przedstawiające towary w sklepie internetowym mają charakter wyłącznie informacyjny. Niektóre zdjęcia produktów mogą zawierać elementy dekoracyjne, które nie wchodzą w skład dostawy.
2.2 Po kliknięciu przycisku „Koupit” zamawiany towar zostaje dodany do koszyka zakupowego, którego zawartość jest kupującemu dostępna do wglądu w dowolnym momencie. Złożenie zamówienia na towary znajdujące się w koszyku wymaga wypełnienia danych osobowych kupującego, wymaganych przez system, które są niezbędne do zawarcia umowy pomiędzy sprzedawcą a kupującym. Zamówienie można również złożyć telefonicznie za pośrednictwem infolinii sprzedawcy pod numerem +420 723 797 676 – wtedy kupujący otrzymuje pomoc od pracownika sprzedawcy przy zawarciu umowy – lub elektronicznie, wysyłając zamówienie na adres e-mail: info@filmgame.cz.
Kupujący zobowiązany jest podawać prawdziwe i poprawne dane. Dane te będą wykorzystane do złożenia zamówienia, a następnie do zawarcia i realizacji umowy sprzedaży. Podczas składania zamówienia kupujący jest również proszony o podanie aktualnych danych kontaktowych – numeru telefonu i adresu e-mail – które będą wykorzystane przez sprzedawcę do informowania kupującego o stanie realizacji jego zamówienia (dostępności towaru, wysyłce towaru / przygotowaniu do odbioru itp.). Dane podane przez kupującego są uznawane przez sprzedawcę za prawidłowe.
Kupujący może również zarejestrować się u sprzedawcy – założyć konto klienta na stronie www.film-game.cz. Założenie konta klienta wymaga – oprócz danych potrzebnych do realizacji zamówienia – również podania adresu e-mail oraz hasła. Sprzedawca zaleca, aby kupujący zachował dane logowania na potrzeby przyszłych zakupów. Przy kolejnych zakupach w sklepie internetowym sprzedawcy kupujący może zalogować się przy użyciu swoich danych logowania.
Leży w interesie kupującego, aby chronił swoje dane logowania do konta klienta, gdyż ich udostępnienie osobom trzecim może skutkować ich działaniem w sklepie www.film-game.cz w imieniu danego kupującego. W przypadku zmiany danych podanych przez kupującego w procesie rejestracji, kupujący zobowiązany jest niezwłocznie poinformować o tym sprzedawcę, aktualizując dane na swoim koncie klienta lub drogą mailową; zmiana nabiera mocy z chwilą jej zgłoszenia sprzedawcy (lub zapisania na koncie klienta).
Kupujący przyjmuje do wiadomości, że konto klienta może być czasowo niedostępne, w szczególności z powodu koniecznej konserwacji sprzętu i oprogramowania sprzedawcy lub sprzętu i oprogramowania osób trzecich. Sprzedawca ma prawo usunąć konto klienta, zwłaszcza w przypadku, gdy kupujący nie korzystał z konta przez ponad 3 lata (tj. po upływie 3 lat od ostatniego zakupu w sklepie internetowym), lub jeśli kupujący naruszy swoje obowiązki wynikające z umowy sprzedaży (w tym z niniejszych warunków handlowych).
Jeśli kupujący wyrazi zgodę na otrzymywanie informacji o nowościach i ofertach promocyjnych, sprzedawca może wykorzystywać dane kupującego również do wysyłania komunikatów handlowych, aż do momentu odwołania tej zgody przez kupującego, co może uczynić w każdej chwili.
2.3 Kupujący wybiera sposób zapłaty ceny zakupu towaru oraz sposób jego dostawy.
2.4 Przed ostatecznym potwierdzeniem zamówienia kupujący ma prawo sprawdzić i zmienić wszystkie dane podane w zamówieniu w celu wykrycia i poprawienia ewentualnych błędów.
2.5 Przesyłając zamówienie (kliknięciem przycisku „Dokončit objednávku se závazkem platby” – „Zakończ zamówienie z obowiązkiem zapłaty”), kupujący potwierdza, że zapoznał się lub został zapoznany przez sprzedawcę z głównymi cechami towaru, jego całkowitą ceną oraz innymi kosztami – w tym kosztami dostawy (transportu), ewentualnym wniesieniem lub instalacją towaru oraz dodatkowymi usługami (zwanymi dalej „usługami towarzyszącymi”), jeżeli nie są one zawarte w cenie towaru – a także z tym, że będzie zobowiązany do zapłaty tej konkretnej ceny po zaakceptowaniu zamówienia przez sprzedawcę. Potwierdza również wybór jednej z oferowanych metod płatności, znajomość warunków dostawy, terminu dostarczenia towaru oraz składa sprzedawcy ofertę zawarcia umowy na wskazanych warunkach. Jeżeli z poszczególnych postanowień niniejszych warunków handlowych nie wynika inaczej, przez cenę zakupu rozumie się całkowitą cenę towaru wraz ze wszystkimi usługami towarzyszącymi.
2.6 Po przesłaniu zamówienia zostaje ono zarejestrowane w systemie sprzedawcy, o czym kupujący zostanie poinformowany drogą mailową. To powiadomienie nie stanowi przyjęcia oferty kupującego zawarcia umowy – jest jedynie potwierdzeniem odbioru zamówienia. Prezentacja towarów na stronie internetowej sprzedawcy służy wyłącznie celom informacyjnym i nie stanowi oferty zawarcia umowy sprzedaży. Sprzedawca nie jest zobowiązany do przyjęcia zamówienia ani dostarczenia towaru, szczególnie w przypadku wyprzedania zapasów lub niemożności dostawy przez dostawcę w rozsądnym terminie. W takiej sytuacji sprzedawca niezwłocznie poinformuje kupującego i zaproponuje ewentualne alternatywne rozwiązanie.
2.7 Umowa sprzedaży zostaje zawarta dopiero z chwilą otrzymania przez kupującego kolejnego e-maila od sprzedawcy (tzw. „akceptacja zamówienia”), w którym sprzedawca potwierdza zawarcie umowy. Sprzedawca ma jednak prawo, w zależności od charakteru zamówienia (ilość towarów, cena, koszty dostawy), zażądać dodatkowego potwierdzenia zamówienia (np. pisemnie lub telefonicznie).
2.8 Akceptacja zamówienia oznacza zawarcie umowy sprzedaży między kupującym a sprzedawcą, której przedmiotem jest dostawa towaru określonego w zamówieniu oraz świadczenie usług towarzyszących za cenę wskazaną w zamówieniu, zgodnie z warunkami zamieszczonymi na www.film-game.cz, niniejszymi warunkami handlowymi oraz regulaminem reklamacyjnym. Oba dokumenty są dostępne na stronie www.film-game.cz i w aktualnym brzmieniu stanowią integralną część umowy sprzedaży.
2.9 Prawo kupującego – konsumenta do odstąpienia od umowy określone jest w artykule 6 niniejszych warunków handlowych.
2.10 Po akceptacji zamówienie zostaje zapisane w systemie sprzedawcy jako zawarta umowa sprzedaży i – poza sprzedawcą (i kupującym przez jego konto klienta) – nie jest dostępna innym podmiotom.
2.11 Umowa jest zawierana w języku czeskim, jednak jeśli okoliczności po stronie sprzedawcy lub kupującego na to pozwalają, możliwe jest zawarcie umowy w innym języku zrozumiałym dla obu stron.
2.12 Informacje o poszczególnych krokach technicznych prowadzących do zawarcia umowy opisane są w niniejszych warunkach oraz na stronie www.film-game.cz.
2.13 Sprzedawca odrzuca wszelkie dodatki lub odstępstwa od niniejszych warunków, w szczególności różnice względem informacji zamieszczonych w katalogu internetowym, które zostały ujęte w zamówieniu złożonym przez kupującego.
2.14 Kupujący zobowiązany jest niezwłocznie powiadomić sprzedawcę (pisemnie lub w inny sposób) o każdej zmianie swoich danych kontaktowych; zmiana ta staje się skuteczna w chwili jej zgłoszenia (lub zapisania na koncie klienta). Niepoinformowanie o zmianie leży w gestii kupującego. Wysyłka korespondencji na ostatni podany adres jest uznawana za prawidłową. Kupującemu można również doręczać informacje na jego adres e-mail.
2.15 Zakup produktów z oferty handlowej sprzedawcy nie daje kupującemu żadnych praw do używania zarejestrowanych znaków towarowych, nazw handlowych, logo firmowych ani patentów sprzedawcy lub innych firm.
2.16 W momencie, gdy sprzedawca przekaże zamówiony towar przewoźnikowi lub zacznie go dostosowywać do życzeń klienta, nie jest już zobowiązany do przyjęcia jakichkolwiek zmian w zamówieniu. W przypadku całkowitego anulowania przez kupującego już potwierdzonego zamówienia – także w wyniku uzasadnionego odrzucenia zmiany zamówienia przez sprzedawcę – sprzedawca ma prawo do naliczenia kary umownej (opłaty za anulowanie) w wysokości 10% wartości towaru. Zapłata tej kary nie pozbawia sprzedawcy prawa do dochodzenia ewentualnych dalszych szkód.
Bony podarunkowe
Chcesz obdarować kogoś, ale nie znasz dokładnych preferencji tej osoby? Kup nasz BON PODARUNKOWY. Możesz go nabyć jak każdy inny produkt – dodaj go do koszyka, wybierz sposób płatności (kartą lub przelewem), wybierz odbiór osobisty w sklepie i w uwagach podaj adres e-mail, na który chcesz, aby bon został wysłany.
Po otrzymaniu płatności wyślemy bon e-mailem w formacie PDF, który możesz wydrukować i wręczyć. Na bonie znajduje się kod, który należy wpisać w koszyku zakupowym, a jego wartość zostanie odjęta od ceny zakupu. Ważność bonu wynosi 12 miesięcy od daty wystawienia. Bon podarunkowy jest przeznaczony do opłacenia zakupów na www.filmgame.cz na dowolny towar z oferty sklepu. Towar, który chcesz opłacić bonem, dodasz do koszyka w pierwszym kroku zamówienia, gdzie wpiszesz kod bonu w polu „Kod rabatowy”. Cena wybranego towaru zostanie pomniejszona o wartość bonu podarunkowego. Wartość bonu zostanie odjęta w całości. Bon nie może zostać wymieniony na gotówkę. Bonu nie można rozmienić. Wartość bonu może zostać wykorzystana tylko w jednym zakupie. Ważność bonu wynosi 12 miesięcy od zakupu, po upływie tego okresu bon staje się nieważny. Bon nie może zostać w żaden sposób zastąpiony w przypadku utraty.
Kody rabatowe
Jeśli otrzymasz kod rabatowy, wprowadź go w pierwszym kroku koszyka. Kodu rabatowego nie można łączyć z rabatem z programu lojalnościowego. Na jedno zamówienie można wykorzystać tylko jedną korzyść.
Program lojalnościowy
Drodzy klienci, bardzo cenimy Wasze zaufanie, dlatego przygotowaliśmy specjalny program lojalnościowy dla każdego zarejestrowanego użytkownika. W ramach tego programu zdobywasz punkty, które możesz wykorzystać przy kolejnych zakupach jako rabat na Twoje zamówienie.
Za każde 100 CZK zapłacone za towar, otrzymasz 3 punkty, czyli 3% (1 punkt = 1 CZK).
Dodatkowy rabat 3% pozwala Ci na zakup towaru po NAJLEPSZEJ CENIE NA RYNKU.
▪ brak obowiązkowych zakupów
▪ punkty lojalnościowe za każdy zakup
▪ wiele interesujących nagród i prezentów
▪ punkty są przyznawane za zamówienia złożone przez sklep internetowy FilmGame.cz, które zostały prawidłowo odebrane i opłacone.
(Zamówienia telefoniczne lub e-mailowe nie mają wpływu na system punktowy)
▪ zgromadzone punkty możesz wykorzystać do opłacenia części lub całego zamówienia na sklepie internetowym FilmGame.cz w czwartym kroku koszyka
▪ punkty nie mogą być wymienione na gotówkę.
▪ w przypadku anulowania zamówienia lub zwrotu towaru, punkty zostaną odebrane.
▪ przy anulowaniu zamówienia lub zwrocie towaru, punkty zostaną odebrane.
JEŚLI CHCESZ DOŁĄCZYĆ DO PROGRAMU LOJALNOŚCIOWEGO, ZALECAMY ZAREJESTROWAĆ SIĘ PRZED PIERWSZYM ZAKUPEM na http://www.film-game.cz/registrace.php.
Podsumowanie liczby punktów, które zebrałeś, jest dostępne po zalogowaniu się do sklepu internetowego FilmGame.cz, w profilu użytkownika, w sekcji: Moje zamówienia – punkty.
Program lojalnościowy to program bonusowy dla klientów internetowego sklepu FilmGame.cz. Jego celem jest nagradzanie stałych zarejestrowanych klientów sklepu dodatkowymi bonusami w formie rabatów na kolejne zakupy.
Firma Music Stall s.r.o. traktuje dane osobowe jako poufne i użyje ich wyłącznie na własny użytek zgodnie z ustawą 110/2019 Sb. o przetwarzaniu danych osobowych. Dane osobowe nie będą przekazywane osobom trzecim.
Firma Music Stall s.r.o. zastrzega sobie prawo do zmiany zasad programu lojalnościowego.
3 WARUNKI PŁATNOŚCI
3.1 Aktualna cena towaru zawsze odpowiada cenie towaru, która jest podana w internetowym katalogu na stronie internetowej sprzedawcy www.film-game.cz w momencie składania zamówienia.
3.2 Ceny podane w internetowym katalogu zawierają VAT obowiązujący w danym kraju oraz wszystkie podatki i opłaty. Jeżeli nie podano inaczej przy konkretnym towarze, ceny te nie obejmują kosztów dostawy (lub innych usług dodatkowych), ewentualnie opłaty za pobranie, które różnią się w zależności od wybranego sposobu dostawy i płatności przez kupującego, a które kupujący będzie zobowiązany zapłacić sprzedawcy wraz z ceną towaru.
3.3 Koszty dostawy, ewentualnie opłata za pobranie, są podane na stronie internetowej sprzedawcy. Informacje te dotyczą wyłącznie dostawy towarów na terytorium Czech.
3.4 Koszty komunikacji na odległość związane z zawarciem umowy sprzedaży (koszty połączenia internetowego lub rozmów telefonicznych) pokrywa kupujący, przy czym nie różnią się one od standardowej stawki.
3.5 Cenę towaru oraz ewentualne koszty związane z dostawą towaru zgodnie z umową sprzedaży kupujący może zapłacić sprzedawcy następującymi metodami:
a) przedpłatą przelewem bankowym lub bezpośrednim wpłatą na konto bankowe sprzedawcy o numerze 222783389/0800 prowadzone u České spořitelny. Jeśli kupujący wybierze przedpłatę, jest zobowiązany zapłacić cenę towaru na konto sprzedawcy najpóźniej w ciągu 7 dni od potwierdzenia zamówienia (po zaksięgowaniu kwoty na nasze konto, skontaktujemy się z Państwem i wyślemy towar na podany adres);
b) za pobraniem, kiedy przy odbiorze towaru zapłaci dostawcy pełną cenę gotówką lub kartą płatniczą;
c) przy odbiorze osobistym towaru w punkcie sprzedaży sprzedawcy gotówką lub kartą płatniczą w danym punkcie sprzedaży sprzedawcy;
d) transakcją kartą PŁATNICZĄ / KREDYTOWĄ za pośrednictwem strony internetowej sklepu www.film-game.cz.
Transakcja kartą płatniczą jest zabezpieczona serwerem České spořitelny przez interfejs https.
Konkretne informacje są przekazywane bezpośrednio tylko do banku – nie mamy do nich dostępu.
Bank elektronically poinformuje nas o pomyślnej transakcji, a my natychmiast przystąpimy do realizacji zamówienia.
Kupujący staje się właścicielem towaru dopiero po pełnej zapłacie ceny zakupu (zastrzeżenie prawa własności).
3.6 W przypadku płatności bezgotówkowej, kupujący jest zobowiązany do zapłaty ceny towaru wraz z podaniem zmiennego symbolu płatności podanego w akceptacji zamówienia. W przypadku płatności bezgotówkowej, zobowiązanie kupującego do zapłaty ceny towaru uważa się za spełnione w momencie zaksięgowania odpowiedniej kwoty na koncie sprzedawcy.
3.7 Faktura (dowód zakupu) zostanie wysłana przez sprzedawcę kupującemu drogą elektroniczną na adres e-mail równocześnie z potwierdzeniem zamówienia, najpóźniej jednak w ciągu 5 dni od zapłaty ceny towaru; w przypadku odbioru osobistego faktura może zostać przekazana kupującemu w formie papierowej przy odbiorze towaru.
3.8 Ewentualne rabaty udzielone przez sprzedawcę na cenę towaru nie mogą być łączone.
CENY ZA DOSTAWĘ - CZECHY:
ZAMÓWIENIA POWYŻEJ 2000,- MAJĄ DOSTAWĘ ZA DARMO (wartość wysyłanego towaru musi przekroczyć kwotę 2000,-). W przypadku podzielenia zamówienia np. o wartości 3200,- na 1400 i 1800, zostaną naliczone dwie opłaty za dostawę.
Poczta Czeska: Balíkovna na adres - 109,- Kč (pobranie 20,- Kč) (zamówienia przyjęte do godziny 12:00 wysyłamy w dniu zamówienia)
Poczta Czeska: Balíkovna - 85,- Kč (pobranie 0Kč) (zamówienia przyjęte do godziny 12:00 wysyłamy w dniu zamówienia)
PPL - 109,- Kč (pobranie 30,- Kč), (zamówienia przyjęte do godziny 12:00 wysyłamy w dniu zamówienia)
PPL Parcelshop - 79,- Kč (pobranie 30,- Kč), (zamówienia przyjęte do godziny 12:00 wysyłamy w dniu zamówienia)
Zásilkovna - 65,- Kč (pobranie 20,- Kč), (zamówienia przyjęte do godziny 12:00 wysyłamy w dniu zamówienia)
Zásilkovna na adres - 99,- Kč (pobranie 20,- Kč), (zamówienia przyjęte do godziny 12:00 wysyłamy w dniu zamówienia)
OSOBISTE ODBIÓR (w punkcie odbioru Praha 9, Beranových 125, bez opłaty, płatność kartą lub gotówką)
CENY ZA DOSTAWĘ - SŁOWACJA:
Zásilkovna - 4 EUR (pobranie 1,2 EUR)
Kurier - dostawa na adres - 6,5 EUR (pobranie 1,2 EUR)
DOSTAWA ZA DARMO DO ZÁSILKOVNA - powyżej 80 EUR
DOSTAWA ZA DARMO - Kurier - powyżej 120 EUR
Dane o naszym banku:
Odbiorca: Music Stall s.r.o.
Bank: Česká Spořitelna
SWIFT: GIBA CZ PX
IBAN: CZ45 0800 0000 0002 2278 3389
CENY ZA DOPRAVU ZA GRANICĘ - EU: płatność kartą
Poczta Polska - 7,5 EUR
Inpost Paczkomaty - 6,5 EUR
Österreichische Post - 10 EUR
Deutsche Post - 8,5 EUR
EURDPD Hungaria - 7,5 EUR
Packeta.hu Szállítás az átvételi pontra - 6,5 EUR
Inny kraj w UE - 15 EUR
Pozostałe kraje na świecie - 25 EUR
Ceny za przesyłki zagraniczne są obliczane na standardowe zamówienie 3-5 sztuk DVD, Blu-ray lub gier.
Film-Game.cz zastrzega sobie prawo do zwiększenia kosztów wysyłki w zależności od wagi paczki. Zostanie to skonsultowane z klientem.
Większe przesyłki będą obliczane osobno.
4 WARUNKI DOSTAWY
4.1 Czas dostawy zależy od dostępności produktu i rodzaju zamówionego towaru. Towar dostępny na magazynie lub zwykle dostępny wysyłany jest zazwyczaj w następny dzień roboczy po zawarciu umowy sprzedaży (przy płatności za pobraniem) lub w następny dzień roboczy po zaksięgowaniu odpowiedniej kwoty ceny zakupu na koncie sprzedającego (przy płatności przedpłaconej – bezgotówkowej płatności przelewem lub wpłatą na konto). Towar, który nie jest dostępny na magazynie, sprzedający wysyła, gdy tylko będzie to możliwe (zwykle do 10 dni od zawarcia umowy sprzedaży, a w przypadku płatności przedpłaconej – po pełnej zapłacie ceny zakupu); o dokładnym terminie sprzedający poinformuje kupującego. Kupujący ma również możliwość odebrania towaru osobiście w punkcie sprzedaży sprzedającego pod adresem Music Stall s.r.o., Film-Game.cz, Beranových 125, 199 00 Praha 9 Letňany (Pon - Pt: 9 - 17h) – towar dostępny na magazynie jest gotowy do odbioru w dniu zamówienia.
Towar można odebrać po otrzymaniu informacji od sprzedającego, że towar jest gotowy do odbioru, po zapłaceniu ceny zakupu (przy płatności gotówką lub kartą płatniczą w punkcie sprzedaży sprzedającego), lub po wcześniejszej zapłacie ceny zakupu (przy płatności przedpłaconej – bezgotówkowej płatności przelewem lub wpłatą na konto); w takim przypadku towar będzie dostępny w punkcie sprzedaży sprzedającego w terminach wskazanych powyżej. O dokładnym terminie gotowości towaru do odbioru sprzedający poinformuje kupującego. Kupujący w każdej chwili może zapytać sprzedającego o przewidywany termin dostawy, także przed zawarciem umowy sprzedaży (zaleca się to zwłaszcza w przypadku towaru produkowanego na zamówienie lub towaru, który nie jest dostępny na magazynie). Kupujący akceptuje, że mogą wystąpić okoliczności, których sprzedający nie może przewidzieć i które uniemożliwiają dostarczenie zamówionego towaru; w takim przypadku stosuje się procedurę opisaną w następnym punkcie.
4.2 Jeśli czas dostawy nie może być spełniony z powodów technicznych (niedostępność towaru), sprzedający zobowiązuje się niezwłocznie poinformować kupującego, a jeśli nie dojdzie do porozumienia sprzedającego i kupującego co do dostarczenia towaru w terminie zastępczym, dostarczenia towaru zastępczego lub innego świadczenia zastępczego, każda ze stron ma prawo odstąpić od umowy sprzedaży; w takim przypadku sprzedający zobowiązuje się zwrócić zapłaconą cenę zakupu lub zaliczkę najpóźniej w ciągu 14 dni od skuteczności odstąpienia, tą samą metodą, jaką została zapłacona, chyba że sprzedający i kupujący ustalą inaczej. Kupujący – konsument ma również prawo odstąpić od umowy sprzedaży, jeśli sprzedający opóźnia się z dostarczeniem towaru z innych powodów, a swoje obowiązki nie wykona w dodatkowym rozsądnym terminie, który kupujący mu wyznaczył. Kupujący – konsument może odstąpić od umowy sprzedaży bez dodatkowego terminu, jeśli sprzedający odmówił wykonania umowy lub jej wykonanie w określonym czasie jest niezbędne w związku z okolicznościami zawarcia umowy lub okolicznościami, które kupujący przekazał sprzedającemu przed zawarciem umowy sprzedaży.
4.3 Jeśli sprzedawca ma dostarczyć towar zgodnie z zamówieniem kupującego na miejsce dostawy określone przez kupującego, zobowiązuje się on wysłać towar kupującemu na adres w Czechach, który kupujący podał w zamówieniu jako miejsce dostawy, a kupujący jest zobowiązany odebrać towar przy dostawie. Sprzedawca przekaże towar kupującemu – przedsiębiorcy, przekazując go pierwszemu przewoźnikowi do transportu dla kupującego i umożliwiając kupującemu dochodzenie praw z umowy przewozu wobec przewoźnika. Kupującemu – konsumentowi sprzedawca przekaże towar, gdy przewoźnik przekaże towar kupującemu lub wyznaczonej przez niego osobie.
4.4 Dostarczenie na miejsce dostawy obejmuje dostarczenie towaru do pierwszych zamykanych drzwi bez wniesienia towaru zgodnie z warunkami przewoźnika i sposobem dostawy wybranym przez kupującego przy zamówieniu towaru. Szczegółowe informacje o sposobach dostawy towaru na miejsce dostawy oraz kosztach dostawy są dostępne na stronie www.film-game.cz, w szczególności na stronie Dostawa.
4.5 W przypadku, gdy z powodów leżących po stronie kupującego, towar musi być dostarczany wielokrotnie lub w inny sposób niż podano w zamówieniu, kupujący jest zobowiązany pokryć koszty ponownej dostawy towaru lub koszty związane z innym sposobem dostawy (kupującemu przysługuje utrata ewentualnego prawa do dostawy towaru "za darmo" (w cenie towaru), jeśli takie dostarczenie dotyczyło danego towaru). W przypadku, gdy sprzedawca oferuje darmową dostawę towaru, warunkiem uzyskania prawa do darmowej dostawy towaru po stronie kupującego jest zapłacenie minimalnej całkowitej ceny zakupu dostarczanego towaru ustalonej w interfejsie internetowym sklepu. W przypadku, gdy dojdzie do częściowego odstąpienia od umowy kupna, a całkowita cena zakupu towaru, w odniesieniu do którego nie doszło do odstąpienia od umowy, nie osiąga minimalnej wartości wymaganej do uzyskania prawa do darmowej dostawy towaru, prawo kupującego do darmowej dostawy towaru wygasa, a kupujący jest zobowiązany pokryć koszty dostawy towaru sprzedawcy.
4.6 Towar, który został opłacony z góry, zostanie przekazany tylko kupującemu lub osobie upoważnionej do odbioru towaru w imieniu kupującego, przy czym w przypadku przekazania towaru przez przewoźnika, za taką osobę będzie uznawana osoba, która spełni wymagania wymagane przez przewoźnika do przekazania towaru, w szczególności podczas przekazania towaru, zna kluczowe dane zamówienia, potwierdzi swoją tożsamość lub poda inne unikalne dane identyfikacyjne (wcześniej podane przez sprzedawcę lub przewoźnika kupującemu) uprawniające ją do odbioru towaru (np. kod PIN).
4.7 W przypadku wyboru odbioru osobistego, kupujący jest zobowiązany odebrać towar, który został opłacony z góry, najpóźniej w ciągu 5 dni od dnia, w którym sprzedawca potwierdził gotowość towaru do odbioru. W przypadku wyboru odbioru osobistego i wybranego sposobu płatności gotówką lub kartą płatniczą w danej placówce sprzedawcy, kupujący jest zobowiązany odebrać towar najpóźniej w ciągu 5 dni od dnia, w którym sprzedawca potwierdził gotowość towaru do odbioru.
4.8 Przy odbiorze towaru kupujący jest zobowiązany do wizualnej kontroli towaru i sprawdzenia integralności opakowania i towaru. Kupujący ma prawo odmówić przyjęcia towaru, jeśli towar lub jego opakowanie posiada widoczne uszkodzenia mechaniczne spowodowane transportem, lub jeśli towar jest niekompletny. W takim przypadku kupujący zobowiązany jest sporządzić protokół szkody/reklamacji z pracownikiem sprzedawcy lub firmą transportową odpowiedzialną za dostarczenie towaru. Podpisując dokument dostawy, kupujący potwierdza, że przesyłka została dostarczona w porządku.
4.9 W przypadku opóźnienia kupującego z odbiorem towaru, sprzedawca pełni rolę przechowawcy (§ 2120 ust. 1 Kodeksu cywilnego) i na stosunek prawny między kupującym a sprzedawcą stosuje się odpowiednio przepisy Kodeksu cywilnego dotyczące umowy przechowywania (§ 2402 i nast. Kodeksu cywilnego). W przypadku opóźnienia kupującego z odbiorem towaru dłuższym niż 5 dni, sprzedawca ma prawo obciążyć kupującego opłatą za przechowanie towaru w wysokości 50 CZK za każdy, nawet rozpoczęty, dzień przechowywania za każdy pojedynczy egzemplarz towaru, którego odbiór jest opóźniony. W przypadku opóźnienia z odbiorem towaru dłuższym niż 10 dni, sprzedawca może także:
(i) sprzedać towar na rachunek klienta na warunkach zgodnych z § 2126 Kodeksu cywilnego, a uzyskane środki ze sprzedaży przekazać klientowi; lub
(ii) odstąpić od umowy kupna sprzedaży towaru klientowi i zwrócić klientowi cenę towaru. Dochód ze sprzedaży lub zwróconą cenę towaru pomniejszoną o koszty przechowywania oraz ewentualne koszty poniesione w związku ze sprzedażą towaru sprzedawca przekaże przelewem na rachunek bankowy klienta, jeśli jest on znany sprzedawcy, lub, jeśli rachunek bankowy klienta nie jest znany, pozostawi go na wewnętrznym rachunku sprzedawcy jako wierzytelność klienta, oznaczając imię klienta i wzywając go do odbioru (lub podania swojego numeru konta bankowego w celu wydania); ta wierzytelność nie będzie oprocentowana. Roszczenie sprzedawcy o odszkodowanie ani jego wysokość nie są tym naruszone.
W opakowaniu może znajdować się również reklama innej firmy.
Uwaga:
Niekompletną lub uszkodzoną przesyłkę prosimy niezwłocznie zgłosić na adres info@filmgame.cz lub pod numer telefonu +420 723 797 676.
W przypadku uszkodzonej przesyłki należy sporządzić protokół szkody z przewoźnikiem i niezwłocznie przesłać go do sprzedawcy.
5 PRAWA Z TYTUŁU WAD I SERWIS PO SPRZEDAŻY
5.1 Prawa przysługujące kupującemu – konsumentowi z tytułu wadliwego wykonania umowy regulowane są obowiązującymi przepisami prawa (w szczególności § 2165 i następne Kodeksu cywilnego) oraz obowiązującym Regulaminem Reklamacyjnym firmy MUSIC STALL.
5.2 W przypadku kupującego – przedsiębiorcy, prawa i obowiązki sprzedającego i kupującego regulowane są Kodeksem cywilnym, chyba że postanowiono inaczej. Kupujący – przedsiębiorca jest zobowiązany zgłosić widoczne wady towaru sprzedającemu w ciągu 24 godzin od odbioru towaru i nie używać towaru. Późniejsze reklamacje tego rodzaju mogą nie zostać zaakceptowane przez sprzedającego. Wady ukryte kupujący – przedsiębiorca musi zgłosić sprzedającemu niezwłocznie po ich wykryciu, nie później jednak niż w ciągu dwóch lat od wydania towaru, chyba że z karty gwarancyjnej producenta wynika inny okres gwarancji. Przy dochodzeniu roszczeń z tytułu wad zgodnie z § 2099 i następne Kodeksu cywilnego (tj. roszczenie o usunięcie wad przez dostarczenie nowego towaru wolnego od wad, naprawę towaru, jeśli wady są możliwe do usunięcia, stosowną zniżkę lub odstąpienie od umowy) kupujący – przedsiębiorca zobowiązany jest dostarczyć sprzedającemu reklamowany towar wraz z fakturą lub innym dokumentem podatkowym, w którymkolwiek z punktów sprzedaży sprzedającego. W przypadku dochodzenia roszczenia o wymianę towaru lub odstąpienie od umowy, kupujący – przedsiębiorca zobowiązany jest dostarczyć sprzedającemu towar wraz z oryginalnym opakowaniem i całym akcesorium. W przypadku odstąpienia od umowy kupujący – przedsiębiorca zobowiązany jest zwrócić wszystko, co otrzymał na podstawie umowy sprzedaży, tj. w przypadku, gdy do zakupionego towaru sprzedający przekazał prezent lub inne świadczenie w promocyjnej cenie, lub za symboliczną cenę, a od umowy sprzedaży odstąpiono, kupujący – przedsiębiorca zobowiązany jest zwrócić razem z towarem wszystkie otrzymane prezenty, lub świadczenia udzielone w promocyjnej lub symbolicznej cenie (§ 1727 Kodeksu cywilnego). Kupujący – przedsiębiorca zobowiązany jest do współpracy przy wypełnianiu protokołu reklamacyjnego z upoważnionym pracownikiem sprzedającego.
5.3 W przypadku wad, za które sprzedający nie ponosi odpowiedzialności, sprzedający ma prawo zorganizować naprawę towaru za pośrednictwem uzgodnionych partnerów, w terminach, sposób i cenach określonych przez tych partnerów, o których sprzedający niezwłocznie poinformuje kupującego po ich otrzymaniu od danego partnera.
5.4 W przypadku sprzeczności pomiędzy postanowieniami niniejszych warunków handlowych a postanowieniami regulaminu reklamacyjnego, pierwszeństwo mają postanowienia regulaminu reklamacyjnego.
6 ODSTĄPIENIE OD UMOWY PRZEZ KONSUMENTA
6.1 Zgodnie z § 1829 ust. 1 Kodeksu cywilnego, kupujący – konsument (nie dotyczy kupującego – przedsiębiorcy) ma prawo odstąpić od umowy w terminie 14 dni. Termin ten liczy się od dnia odbioru towaru, a w przypadku umowy, której przedmiotem jest kilka pozycji (rodzajów) towaru lub dostarczenie kilku sztuk towaru, termin ten liczy się od dnia odbioru ostatniej pozycji lub ostatniej sztuki towaru, lub w przypadku umowy, której przedmiotem jest regularne dostarczanie towaru, od dnia odbioru pierwszej dostawy towaru.
6.2 Konsument może odstąpić od umowy w jakiejkolwiek formie oświadczenia skierowanego do sprzedającego, np. konsument może wysłać oświadczenie o odstąpieniu od umowy na adres e-mail: info@filmgame.cz, złożyć je w dowolnej placówce sprzedającego lub zgłosić telefonicznie na infolinię pod nr. +420 723 797 676. W przypadku odstąpienia na piśmie, oświadczenie o odstąpieniu od umowy musi zostać wysłane w terminie określonym w punkcie 6.1 powyżej.
6.3 Sprzedający zaleca konsumentowi, aby w celu przyspieszenia procesu odstąpienia od umowy skorzystał ze wzorcowego formularza odstąpienia od umowy sprzedaży. W takim przypadku sprzedający niezwłocznie potwierdzi konsumentowi otrzymanie wypełnionego formularza.
6.4 Jeżeli konsument odstąpi od umowy, powinien niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 14 dni od doręczenia odstąpienia od umowy sprzedającemu, odesłać lub przekazać sprzedającemu towar, który od niego otrzymał, na własny koszt, nawet jeśli towaru nie można odesłać pocztą z uwagi na jego charakter, chyba że strony umowy uzgodnią, że sprzedający sam odbierze towar (w takim przypadku koszt związany z odesłaniem towaru wynosi 15,- CZK za każdy kilometr podróży pracowników sprzedającego z najbliższego punktu sprzedaży sprzedającego w celu odbioru towaru i jego zwrotu do tego punktu). Termin ten jest zachowany, jeżeli konsument wyśle towar przed upływem tego terminu.
6.5 Zakupiony towar konsument może wysłać lub przekazać do dowolnej placówki sprzedającego lub na adres, który sprzedający przekaże mu po otrzymaniu oświadczenia o odstąpieniu. Towar wysłany za pobraniem nie będzie przez sprzedającego odebrany. Zwracany towar musi być odpowiednio zabezpieczony do transportu, aby zapobiec jego uszkodzeniu.
6.6 Jeżeli konsument odstąpi od umowy w ciągu 14 dni, powinien wysłać zwracany towar na adres sprzedającego w oryginalnym, nieuszkodzonym opakowaniu, nieotwarty, bez oznak używania (musi być nieuszkodzony i kompletny), najlepiej wraz z kopią dowodu zakupu i formularzem odstąpienia od umowy wysłanym do sprzedającego – towaru nie należy wysyłać za pobraniem (w takim przypadku towar nie zostanie odebrany). Zaleca się ubezpieczenie towaru. Towar można również osobiście dostarczyć do placówki w tym samym terminie w oryginalnym opakowaniu, w takim stanie, w jakim został przekazany konsumentowi, w tym z całą dokumentacją (gwarancja, instrukcje) i akcesoriami, a sprzedający niezwłocznie zwróci wszystkie środki pieniężne, które otrzymał od konsumenta na podstawie umowy, w tym koszty dostawy towaru (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikłych z tego, że konsument wybrał sposób dostawy inny niż najtańszy sposób standardowej dostawy oferowany przez sprzedającego), w takim samym sposobie, w jakim sprzedający otrzymał te środki, chyba że strony uzgodnią inaczej.
6.7 Jeżeli konsument odstąpi od umowy, sprzedający nie jest zobowiązany do zwrotu otrzymanych środków pieniężnych konsumentowi przed otrzymaniem towaru lub dowodem, że towar został wysłany do sprzedającego, w zależności od tego, co nastąpi wcześniej.
6.8 Konsument ponosi odpowiedzialność za obniżenie wartości zwracanego towaru w wyniku jego użytkowania w sposób inny niż było to niezbędne do zapoznania się z naturą, cechami i funkcjonalnością towaru (tj. w sposób podobny i powszechny przy zakupie towaru w sklepie stacjonarnym), lub w wyniku tego, że towar jest niekompletny (brakuje części akcesoriów itp.).
6.9 W przypadku, gdy konsument odpowiada za obniżenie wartości towaru, jak określono w poprzednim punkcie, sprzedający ma prawo do potrącenia należności z tytułu obniżenia wartości zwracanego towaru z kwoty zwróconej ceny zakupu; wysokość tej należności musi być jednak udokumentowana.
6.10 Jeżeli do zakupionego towaru sprzedający dostarcza dodatkowe świadczenie na rzecz kupującego na podstawie zamówienia, w cenie promocyjnej lub symbolicznej, albo jako prezent, umowa sprzedaży takiego świadczenia zawierana jest z warunkiem, że w przypadku skorzystania przez konsumenta z prawa do odstąpienia od umowy sprzedaży, umowa na dostarczenie dodatkowego świadczenia traci moc, a konsument zobowiązany jest do zwrotu wraz ze zwróconym towarem również świadczenia z nim związane (w tym prezentów), które zamówił. W przypadku, gdy te nie zostaną zwrócone, będą traktowane jako bezpodstawne wzbogacenie konsumenta. Jeśli zwrot tych przedmiotów nie będzie możliwy, sprzedający ma prawo do odszkodowania w wysokości zwykłej ceny.
6.11 Konsument nie może odstąpić od umowy (zgodnie z postanowieniem § 1837 Kodeksu cywilnego):
a) o świadczenie usług, jeżeli zostały one w pełni wykonane; w przypadku, gdy były świadczone odpłatnie, tylko wtedy, gdy rozpoczęto ich wykonanie za wyraźną zgodą konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy, a sprzedający przed zawarciem umowy poinformował konsumenta, że w takim przypadku nie przysługuje mu prawo do odstąpienia od umowy.
b) o dostawie towaru lub usługi, której cena zależy od wahań rynku finansowego niezależnych od woli sprzedającego, a które mogą wystąpić w trakcie okresu na odstąpienie od umowy,
c) o dostawie towaru wykonanego zgodnie z wymaganiami konsumenta lub dostosowanego do jego indywidualnych potrzeb,
d) o dostawie towaru, który ulega szybkiemu zepsuciu, lub towaru o krótkim okresie przydatności do spożycia, jak również towaru, który po dostarczeniu, ze względu na swoją naturę, został trwale wymieszany z innym towarem,
e) o pilnej naprawie lub konserwacji, które mają być wykonane w miejscu wskazanym przez konsumenta na jego wyraźne żądanie; jednak nie dotyczy to wykonania innych napraw niż wymagane, ani dostarczenia innych towarów niż części zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji,
f) o dostawie towaru w zapieczętowanym opakowaniu, który ze względu na ochronę nośnika i praw autorskich (np. DVD, CD itp.). Konsument przyjmuje do wiadomości, że zgodnie z art. 1837 Kodeksu cywilnego nie można odstąpić od umowy sprzedaży dotyczącej dostawy nagrania dźwiękowego lub wizualnego w zapieczętowanym opakowaniu, jeśli konsument już je uszkodził,
g) o dostawie towaru w zapieczętowanym opakowaniu, który z powodów ochrony zdrowia lub z powodów higienicznych nie nadaje się do zwrotu po tym, jak konsument je uszkodził (np. maszynki do golenia, depilatory itp.),
h) o zakwaterowaniu, transporcie towarów, wynajmie pojazdów, wyżywieniu lub korzystaniu z czasu wolnego, jeżeli zgodnie z umową ma to nastąpić w określonym dniu lub w określonym okresie, a także w innych przypadkach wskazanych w art. 1837 Kodeksu cywilnego.
6.12 W przypadku, gdy konsument odstąpi od umowy sprzedaży, wygasają również zobowiązania wynikające ze wszystkich umów pobocznych, których przedmiotem jest świadczenie usługi związanej z daną umową sprzedaży (umowy o kredyt powiązany (sprzedaż ratalna), umowy ubezpieczeniowe, umowy o przedłużoną gwarancję lub ubezpieczenie) zawartych przez konsumenta ze sprzedającym lub pośredniczonych przez sprzedającego. Ewentualny zwrot płatności dokonanych przez konsumenta na podstawie umów pobocznych zostanie przeprowadzony zgodnie z warunkami handlowymi, które odnoszą się do tych umów pobocznych.
7. ODSTĄPIENIE OD UMOWY PRZEZ SPRZEDAJĄCEGO
7.1 Sprzedający ma prawo odstąpić od umowy w przypadku naruszenia zobowiązań kupującego wynikających z umowy sprzedaży, w szczególności w przypadku nieopłacenia ceny towaru przez kupującego, opóźnienia kupującego w odbiorze towaru po zakupie lub opóźnienia kupującego w odbiorze towaru po rozpatrzeniu reklamacji przez sprzedającego.
7.2 Sprzedający ma prawo odstąpić od umowy również w przypadku wyczerpania zapasów lub utraty zdolności sprzedającego do wykonania umowy (towar nie został dostarczony przez dostawcę, doszło do znacznej zmiany ceny naliczonej przez dostawcę itp.). Sprzedający jest zobowiązany niezwłocznie poinformować kupującego o odstąpieniu i ewentualnie podjąć próbę uzgodnienia możliwego rozwiązania alternatywnego.
7.3 Sprzedający ma prawo odstąpić od umowy zawartej z kupującym również w przypadku oczywistej pomyłki w cenie towaru (przez co rozumie się w szczególności sytuację, gdy cena zamówionego towaru jest wyraźnie inna niż zwykle dla tego rodzaju towaru, bez wyraźnego wskazania, że jest to zniżka lub promocja) oraz innych oczywistych błędów pisarskich mających wpływ na istotne elementy umowy. W przypadku wystąpienia takiej sytuacji sprzedający niezwłocznie skontaktuje się z kupującym w celu uzgodnienia dalszego postępowania.
7.4 W przypadku, gdy sprzedający odstąpi od umowy, a kupujący zapłacił już część lub całą cenę zakupu, kwota ta zostanie zwrócona w ten sam sposób, w jaki została dokonana płatność za towar, chyba że sprzedający i kupujący uzgodnią inaczej, w najkrótszym możliwym terminie, jednak nie później niż w ciągu 14 dni od daty skuteczności odstąpienia.
8. OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
8.1 Zadowolenie kupującego z zakupu sprzedający sprawdza za pomocą ankiet e-mailowych w ramach programu „Ověřeno zákazníky”, do którego sklep internetowy sprzedającego jest zaangażowany. Ankiety te sprzedający wysyła za każdym razem, gdy kupujący dokonuje zakupu, chyba że
Szukaj: ""