Pełna czułości, wolna od uprzedzeń czarna komedia o życiu, miłości i śmierci w reżyserii Hala Ashby'ego. Co się stanie, gdy skrzyżują się losy ponurego młodzieńca, który większość czasu spędza na pogrzebach obcych ludzi, i witalnej ośmiolatki? Harold to dwudziestolatek, którego obsesją są myśli o śmierci. Maude jest siedemdziesięciodziewięcioletnią kobietą, która ma obsesję na punkcie swojej radości życia. Tych dwoje outsiderów na pierwszy rzut oka nie ma ze sobą nic wspólnego, a jednak mogą stworzyć idealną parę.
Harold żyje w dostatku ze swoją dominującą matką. Bezskutecznie próbuje zwrócić na siebie jej uwagę niekończącymi się i zawsze nieudanymi próbami samobójczymi. Dla jego matki oznacza to tylko tyle, że powinna znaleźć dziewczynę dla swojego pogrążonego w depresji syna, aby wyleczyć go z ponurych myśli. Jednak żadna z przyszłych panien młodych nie potrafi przejrzeć samobójczego hobby Harolda. I tak po raz kolejny zostaje pozostawiony w swojej samotności. Jest zapalonym bywalcem pogrzebów, bo to właśnie na cmentarzu jest najbliżej śmierci.
Perfekcyjna Maude również lubi chodzić na pogrzeby, ale z zupełnie innych powodów. Kiedy pewnego dnia spotykają się nad trumną nieznajomego, tworzą osobliwie romantyczną parę, która szalonymi pomysłami i nieskrępowaną swobodą kpi z wszelkich autorytetów i uprzedzeń na temat życia, śmierci, młodości, starości i seksu...
Kultowy już film reżysera Hala Ashby'ego wywołał w momencie powstania falę sprzeciwu zarówno ze strony konserwatywnych krytyków, jak i młodych buntowników. Oryginalny humor i życzliwe przesłanie tej opowieści o miłości i śmierci znalazły oddźwięk znacznie później, a dziś jest to jeden z najpopularniejszych filmów Nowego Hollywood. Atmosferę filmu podkreślają piosenki Cat Stevensa...
Szukaj: ""